Man kan nog konstatera att Broadway är uteslutet

Några så kallade "nyhetsstjärnor" från TV4 har tydligen satt upp en sorts show på Berns. Nu läggs den ner efter bara en föreställning och Malou von Sivers menar ilsket att det är på grund av en elak recension i Dagens Nyheter. Själv vill jag mest applådera den ljuvliga sågningen som skrevs av Jane Magnusson för några dagar sedan. Låt mig bjuda på ett smakprov:

"von Sivers svidar om till stora byxor, keps och halskedjor och rappar sig igenom de tveklöst mest pinsamma fem minuterna jag upplevt i hela mitt 41-åriga liv. Så kommer Peppe Eng ut och berömmer henne:

– Man ser ju att Malou har en helt ny karriär framför sig?

Ja, den gamla är i alla fall över" (DN 2009-10-13).

 

Är det inte roligt så säg? Framför allt är det gravt skrattretande att någon på fullaste allvar kom på idén att Malou von Sivers, Peppe Eng & Co skulle kunna bjuda på "artisteri".

 

I dagens Aftonbladet kommenterar just Peppe Eng det faktum att showen nu läggs ner på grund av kritiken:

 

" Vi hade inte repeterat tillräckligt och tekniken spelade oss ett spratt. Kanske var det också lite för kollegialt. Dessutom var det kanske fel forum, steget till stora scenen på Berns blev för stort" (AB 2009-10-16).

 

 

Kvack och godnatt.

 

 

/Pilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0